نکات اساسی قبل از سفارش گنبد و گلدسته

نکات اساسی قبل از سفارش گنبد و گلدسته از جمله فاکتور های مهمی  است که برای سفارش هرنوع گنبد و گلدسته است که در این مقاله به آن پرداخته ایم. گنبد و گلدسته هم مثل خیلی از صنایع دارای یکسری ریزه کاری ها در ساخت و فروش می باشد که بصورت چند نکته بیان خواهد شد.د.ممکن است جواب سوالاتی درهمین زمینه باشد . مهم ترین نکته در سفارش گنبد این بوده که حتما گنبد های بالای 6 متر باید نقشه و برآورد مهندسی داشته باشد. 

نکات اساسی قبل از سفارش گنبد و گلدسته
نکات اساسی قبل از سفارش گنبد و گلدسته

گنبد وگلدسته ها ازلحاظ ظاهری تفاوت چندانی باهم ندارند و ظاهرا فقط ازبابت طرح و ورق مصرفی متفاوت می باشند . ولی نکته اساسی این ست که علاوه بر ظاهر کار  به باطن کار نیز باید توجه داشته باشیم . از جمله نکات اساسی قبل از سفارش گنبد و گلدسته می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. شاسی کار باید به اندازه کافی محکم بوده و متناسب با ارتفاع و قطر کار ساخته شده و آهن کافی در آن استفاده شده باشد . رینگ پایین گلدسته و گنبد حتما باید از ناودانی باشد تا ضمن داشتن مقاومت لازم ، در صورت وجود رطوبت در زمان طولانی تری خورده شود و ستون هامتناسب با کار بکار رفته باشند در صورت ضعیف بودن ستون ها و نبود لوله وسط در گلدسته  باعث لرزش مداوم گلدسته واحتمال شکستگی جوشها و بروز خطر وجود دارد وباید دقت کافی در عقد قرارداد بعمل آید.
  2. درمورد ورق مخصوصا ورق استیل ، جنس و ضخامت ورق مصرفی دقت شود . ورق مصرف شده درشرکت پایاسازان پارس استیل  اصل (۳۰۴نگیر) با ضخامت ۰.6 برای گلدسته و 5. برای گنبد می باشد و ورق بگیر همان ورق آهنی با روکش استیل می باشد در اثر رطوبت و شرایط جوی پوسته داده و زنگ می زند .

  3. نکته بعدی محاسبه متراژ کار می باشد که باید به روش زیر محاسبه شود:

الف –محاسبه مساحت گلدسته:درگلدسته متراژ کار از حاصل ضرب محیط مقطع پایینی گلدسته در ارتفاع مفید (بدون احتساب پرچم) بدست می آید . در یک جفت گلدسته قطر یک مترچنانچه ارتفاع پرچم درمحاسبات لحاظ شود  ، متراژ بدست آمده حدود۷ متربیشتر از متراژ واقعی خواهد بود .

ب-گنبد :متراژ گنبد از حاصل ضرب محیط گردن در ارتفاع کل ( ارتفاع گردن باضافه طول هلال)بدست می آید .

  1. در مورد دقت وظرافت کار هم باید توجه داشته باشیم که دقت و ظرافت کار نیاز به صرف زمان وهزینه بیشتری دارد بطورمثال در گنبد هرچه تعداد تقسیم بندی های آن بیشتر باشد نیاز به آهن و ورق بیشتری دارد وزمان اجرای کار هم بالاتر خواهد بود و کار زبباتر خواهد شد و بالعکس .

-.قبل از سفارش کار وعقد قرارداد از چند نمونه از کارهای نصب شده سازنده بازدید کرده و به همراه شخصی فنی تمام موارد فوق اعم از آهن کشی و ورق کاری را کنترل نمایید.

-. در محاسبات کار دقت کافی داشته باشید  و قطر و ارتفاع کار را قبل از نصب با اندازه های مورد قرارداد مطابقت دهید .(مخصوصا ومخصوصا ارتفاع پرچم )

-. ضخامت ورق را با کولیس و نگیر بودن ورق را با آهن ربایی قوی کنترل نمایید.

گنبد سازی و گلدسته سازی لطیفی

خدمات ما در زمینه معماری سنتی مساجد هتل ها ساختمان های مسکونی و سایر مراکز فرهنگی و مذهبی

 ساخت گنبد استیل

 ساخت گنبد کاشی

 ساخت گنبد با پلی کربنات

ساخت گنبد با ورق آلومینیوم و مس و سایر ورق ها

ساخت انواع گلدسته و مناره مسجد اعم از مناره کاشی یا مناره فلزی

 مجری رسمی بندی یا کاربندی زیر گنبد و سر درب و محراب مسجد

 ساخت انواع گنبد کاشی

 کلیه امور کاشی کاری سنتی هفت رنگ و معرق و معقلی و کاشی نره مساجد

 طراحی و اجرای یزدی بندی زیر گنبد و مراکز فرهنگی و هتل ها و ساختمان های دارای معماری سنتی

 کلیه امور نقاشی سنتی و تذهیب

 طراحی و اجرای انواع مقرنس اعم از مقرنس گچی و یا مقرنس کاشی و یا مقرنس فایبرگلاس

 ساخت درب و پنجره مسجد و انواع گره چینی روی صفحه تخت و گره چینی روی قوس

 ساخت انواع ضریح و ماکت ضریح

 ساخت انواع نماد های شهری خاص برای میدان ها سر درب ها و نماد های شهری

کلمات کلیدی:

نکات اساسی قبل از سفارش گنبد و گلدسته

ساخت انواع گنبد و گلدسته

گنبد و گلدسته فلزی

گنبد کاشی وگلدسته بتنی

گنبد و گلدسته سازی لطیفی

 

Call Now Buttonتماس سریع - لمس کنید